Gastenboek
Banden
-
AuteurBerichten
-
-
17/09/2019 om 22:58 #44656
Peter Leemhuis
SleutelbeheerderIn een recente discussie over banden stond een spam-bericht. Deze wilde ik verwijderen, maar daarmee bleek ineens het hele topic verwijderd. In de eeuwige digitale jachtvelden bleek het topic wel terug te vinden, maar nieuw leven inblazen is helaas dan weer niet mogelijk. Dan maar even praktisch kopiëren en plakken in een nieuw bericht (zonder de spam):
Anoniem.
Het wordt langzamerhand tijd dat ik nieuwe bandjes aanschaf voor mijn fiets .
Iemand enig idee wat een goede anti lek band is ?Jan Campa.
Dat ligt er aan wat je zoekt en wat je doel is. Anti lek zijn ze bijna allemaal wel, maar het verschilt per persoon of het ook lang zo blijft. Zelf heb ik de 25mm Continental GP4000S II. Bevalt mij prima als band voor van alles. Deze zijn goed slijtvast en hebben mij in 2 jaren nog maar 3x een lek opgeleverd. Nou ben ik ook iemand die vaak zijn band checkt voor het fietsen en alles wat er in zit eruit peutert.
Volgens mij een breed gebruikte band die zijn naam wel heeft gemaakt. Alleen krijg ik het vermoeden dat deze band wat over zijn hoogtepunt heen is.
Ook ervaring met Vittoria Rubino Pro banden. Prima te doen, ook meestal iets goedkoper dan de eerder genoemde Conti’s. Wat mij betreft alleen iets slijtgevoeliger dan ik zou willen.
Ik heb ook Michelin Pro 3 race, super bandjes met een heerlijke grip. Je plakt echt aan de weg, maar helaas plakt (in natte omstandigheden) ook veel van de weg aan de banden. Met het (huidige) Nederlandse weer niet echt aan te raden, wat mij betreft. Voor een race in droge omstandigheden dus echt top. Dan moet je wel zin hebben om wat vaker je banden te wisselen.Marco Weijers
Ik heb lang op Conti’s gereden, GP4000S (23mm) prima banden. Weinig problemen mee gehad.
Ben om uiterlijke redenen (heel belangrijk in het fietsen) overgestapt naar Schwalbe Ultremo’s (23mm). Enorme hoeveelheid kilometers op gemaakt en zelden lek, zeer slijtvast. Worden niet meer gemaakt volgens mij.
Nu op Schwalbe One , (25mm) tot nu toe tevreden maar pas 2000 km op gemaakt denk ik.
De 25mm is aan een opmars bezig, past op de meeste wielen (en in de meeste Frames) en heeft naar men zegt minder rolweerstand. Er hoeft minder druk in de band wat meer comfort geeft. Je zou ook de kans op lek rijden verminderen, zegt men. Ik zou dus zeker proberen voor 25mm te gaan.
We hebben ook een hele groep die op Conti All season (o.i.d) rijdt, heb ik geen ervaring mee.Sander.
De conti 25 mm banden schijnen na een tijdje bijna richting 28mm te gaan. En dat past niet in elk frame. Zelf staat mijn fiets nu op schwalbe Durano, prima allround bandje ook als het wat natter is.Anoniem
Heren bedankt voor de info . zal me er eens in gaan verdiepenMichiel Huisman
Bij de Conti’s wordt na een tijdje het profiel van de achterband ‘vierkant’. Om die reden ben ik nu overgestapt naar Rubino’s, maar heb daar nog geen 1000 km op gereden…. Ze zien er echter nog uit als nieuw, dus hoopgevend (ik heb overigens de gewone Rubino’s (draadband), de Pro is een vouwband.Jan Campa
Alle banden worden ‘vierkant’ op een gegeven moment. Het hangt van de compound af hoe snel dat gebeurt. Als dit zacht is, dan genereert dit goede grip, maar snelle slijtage. Andersom is een harde compound slijtvast, maar heb je dus minderegrip. Weinig slijtage is dus niet heilig, het is maar net wat je van je band verwacht. Mijn Conti’s hebben mij vorig jaar enkele duizenden kilometers gegeven en wat begin dit jaar. Pas in mei verwisselt voor nieuwe. Je kunt ook de voorband naar achter wisselen en voor een nieuwe doen, ze slijten namelijk niet altijd even hard.
Voor de winter heb ik Conti’s 4-season al een paar jaren en dat bevalt prima. Wel de 28mm variant, die iets moeilijker te vinden is voor een schappelijke prijs. Ik vind ze zeker het comfort waard, gezien ze lekker breed zijn en ook onder 6 bar nog goed presteren.Ekko Smith.
Schwalbe one 25 mmFred Lahuis
Heb zelf ervaring met:
Rubino draadband: goedkoop, slijtvast maar vrij stugge band, doe ik niet weer
Rubino pro vouwband: betaalbaar, loopt soepel maar slijt snel, er slaan snel gaten in, doe ik niet weer
Conti 4000S 23 mm, voor en achter: prima band, loopt soepel, goed grip, slijtvast maar aan de prijs (nu SII)
Vredestein Fortezza Senso 25mm, achter: prima band, loopt soepel, goed grip, slijtvast en een stuk betaalbaarder dan de Conti’s
Voor mijn volgende band Conti SII (als er een goede aanbieding komt), anders Senso
maar misschien dat ik de Schwalbe one of Michelin Pro 4 (maar welke?) ook wel wil proberen.Voor de liefhebbers van cijfertjes:
http://www.conti.nl/wp-content/uploads/2012/07/FTS1207R08_Bandentest_crop.pdf
Dit is met de 4000S (nu 4000SII), Fortezza Tri-Comp (nu Fortezza Senso). Volgens mij zijn de opvolgers
vergelijkbaar met de voorgangers met misschien kleine (maar geen radicale) verbeteringen.Anoniem.
ik heb 2 maanden op 25 mm banden gereden (Conti 4000 sII ) maar ben terug naar 23 mm gegaan. hoger comfort heb ik niets van gemerkt. wat ik wel merkte is dat het effect van het vierkant rijden bij een 25 mm band veel sterker is dan bij een 23 mm band: in de bochten voel je dat je op dat randje ‘wipt’ , en dat vond ik niet prettig. Michelin Pro 4 Endurance, Conti 4000sII, Schwalbe One zijn allemaal fantastische bandjes. Een hele knappe die bij een blinde proef het verschil kan vertellen… (en nu geen flauwe grappen over fietsen met ogen dicht en zo ;))Joke.
Ik heb een tijd gereden op de force and attack van continental 22 mm voor 24 mm achter. Ik vond de 22 mm voor erg oncomfortabel en fiets nu op 25 mm voor en achter. Wat een genot!
Heeft iemand belang bij mijn force and attack banden? Ik heb er ongeveer 2000-3000 km op gereden
-
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.