Gastenboek
route voor heavy 19-08-2015
-
AuteurBerichten
-
-
18/08/2015 om 21:33 #13407
Anoniem
InactiefIk heb een route gemaakt voor morgen. Nauwelijks wind, droog. 21.00 thuis. (het wordt snel eerder donker. Binnenkort 18.30u starten?)
http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=1601213 -
18/08/2015 om 22:56 #13408
Jan van Wolferen
GastMooie route Jaap!
-
18/08/2015 om 23:16 #13409
Anoniem
InactiefWat mij betreft doen we dat altijd zo. Op dinsdag een route van routemeester Jaap (ik wil ook af en toe wel eens wat verzinnen als Jaap er geen zin in heeft) zodat iedereen deze van te voren in de Garmin kan zetten.
Voordelen: zeker weten voor donker thuis (mits niet te vaak lek), goede (veilige) wegen,geen discussie onderweg over de route en dus geen aanwijzingen op het laatste moment met verwarring, remmen en onveilige situaties tot gevolg. -
19/08/2015 om 07:07 #13413
Joke
Deelnemerik zet deze route op mijn Garmin, zodat we hem vanavond eventueel met een medium groepje kunnen rijden.
-
19/08/2015 om 07:33 #13414
Peter van Kesteren
DeelnemerSuper Jaap!
-
19/08/2015 om 08:53 #13415
Luuk
Deelnemerik ga light en doe het op tot nu toe veilige manier zoals die al jaren in light gereden wordt. Tot vanavond.Wie wel mee voorop
-
19/08/2015 om 13:42 #13419
Tiemen
GastWat is die veilige manier van Light dan Luuk?
-
19/08/2015 om 15:05 #13424
wim
GastMet preservatief veronderstel ik.
-
19/08/2015 om 15:21 #13425
Luuk
Deelnemerals er onveilig gereden wordt dan praten we er over en door de iets gematigde is de kans kleiner op ongelukken. ik denk dat door hoge snelheid, niet altijd de signalen door te geven, niveauverschil in medium de kans wat groter is op ongelukken.
Ik kan het mis maar dit zijn mijn ideeën. Gelukkig hebben we de commissie veiligheid die ons binnenkort gaat informeren. Maar het is wel opvallend dat de meeste valpartijen in de snellere groepen waren. Iets om over na te denken.-
19/08/2015 om 15:26 #13427
Joke
Deelnemerhebben jullie bij light vaste kopmannen/ vrouwen gedurende een rit?
-
19/08/2015 om 15:32 #13429
Luuk
DeelnemerNee , niet altijd dat wisselt . iedereen rijdt op kop.
-
19/08/2015 om 15:37 #13431
Michiel Huisman
DeelnemerReken meer op mij , Luuk.
Dan hou ik nog wat energie over om morgen met Sir Patrick op pad te gaan….
-
-
-
19/08/2015 om 16:37 #13434
Anoniem
InactiefI spoke about this Luuk in another message. It is the reason I enjoy riding with the ‘light’ group – and it’s fun that we do change leaders regularly during the rides.
-
-
-
-
19/08/2015 om 09:11 #13416
Marten Heikamp
GastGoed idee Jaap, ik heb de route ook op mijn Garmin gezet. Kan ook de medium plus groep, die ook graag hard fietst, de route rijden.
-
19/08/2015 om 10:32 #13417
José
GastTot vanavond!?! 19:00 gewoon nog neem ik aan?
-
20/08/2015 om 09:24 #13451
Tiemen
GastTjoek, Tjoek, Whoooot, Whooot, De trapsteltreinen vertrokken van perron 1,2, 3 en 4, vanaf station Kardinge. Het was een drukte van jewelste. Kruiers sleepten materiaal af en aan. Zoekende blikken schoten over de grote menigte om wanhopig in contact te komen met een lotgenoot. Wordt het perron 1 (light) of toch perron 2? Ik had een kaartje voor perron 4, de intercity. Ik had mijn twijfels maar besloot toch maar op te stappen. De trein schoot in gang. Op het spoor voor ons zat nog een andere trein zodat wij even pas op de plaats moesten maken tot de eerste wissel. Direkt na de wissel werden er behoorlijke scheppen kolen op het vuur gegooid. We kwamen op stoom. Na de volgende bocht was de ketel heet en werd de gashendel open gedraaid. Er kwam al wat rek op de wagonnetjes te staan maar de schade bleef binnen de perken. Na de volgende afslag moest er al een serieus gat worden dichtgereden en na een viaduct zag ik mijn kaartje uit het raam vliegen. Gelukkig reed daar de trein van perron 3; medium+. Samen met Thomas besloten wij onze karretjes daar aan te haken. Hier is de dienstdoende machinist er eentje die van regelmaat en orde houdt. Gedisciplineerd kreeg iedereen een beurt op kop. De route werd luid en duidelijk gecommuniceerd. Zo stoomde deze trein door het Landschap. Prachtige uitzichten tekenden zich af door de ramen van de wagons. Een grote oranje ondergaande zon tekende weemoed in onze harten, de zomer staat op het punt te vertrekken. We gooien nog wat kolen op het vuur en stampen de muur van Oostum op, daarna mag het gas er af en toeren we na een korte rondvraag naar huis. Bedankt allen voor deze heerlijke rit.
De wagonnetjes: Joke (hoofdconducteur, machinist en wissellaar!) Frits, JanWillem, Tomas, Marten, Victor, Seryl, Herwig, Marco en Tiemen!
Met dank aan Jaap Vis voor de route! -
20/08/2015 om 11:54 #13455
herwig
Gast@ Tiemen, jij mag vaker het verslag schrijven. volgende keer iets over hartkloppingen bij de NS ?
-
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.