bg

Gastenboek

Vorige onderwerp Volgende onderwerp
Weergave van 18 reactie threads

Woensdagavond 12-08

  • Auteur
    Berichten
    • #13220
      Anoniem
      Inactief

      Dag Trapstellers,

      Ik moet even wat kwijt:

      Ik ben verbaasd en enigszins teleurgesteld. Wij als Trapstel zeggen altijd: wij zijn een sociale club. Dit ging vanavond helaas eventjes mis (naar mijn mening). Marriël kwam om 19.00 aanrennen op Kardinge; ze had lek gereden. Tim K. (met wat hulp van Herman en mij) is meteen bezig gegaan de band te vervangen, top! Tijdens het verwisselen van de band werd er druk overlegd wie met welke groep mee ging. Light vertrok (na de vraag of Marriël met hun mee wou), en Marriël en ik gaven aan graag mee te willen met Medium. Helaas is deze groep vertrokken terwijl we nog met de band bezig waren en bleven we over met Heavy. Het leek ons niet verstandig om met hen mee te gaan en hebben onze eigen rit met z’n drietjes gemaakt: Marriël, Herman en ik. We hebben fijn gefietst en genoten, maar ik moest dit bovenstaande even kwijt. Zullen we voortaan gewoon even op elkaar wachten? Alvast bedankt!

      Groet, Henrieke

    • #13224
      Jan willem
      Gast

      Vervelende situatie inderdaad. Het vertrek ging gisteren chaotisch waardoor er verwarring was over de groepen en met welke intentie zou worden gereden. In deze verwarring was geen aandacht voor het geheel. De meeste gaan op zo’n moment voor hun eigen hachje. In die zin is trapstel helemaal niet sociaal, maar bestaan we uit individuen die vooral hun eigen fietsbelang nastreven en hierbij andere zieltjes proberen te winnen. Het trapstel brengt ons bij elkaar,maar biedt verder geen geheel of structuur. Persoonlijk vind ik dat jammer, want ik denk dat juist wat meer structuur het fietsplezier zal vergroten.

    • #13226
      Joke
      Gast

      Ik ben het met JW eens. Het gebrek aan structuur en afspraken gisteren zorgde ervoor dat ik niet prettig heb gefietst.

    • #13233
      Anoniem
      Inactief

      Structuur en duidelijke communicatie, daar gaat het naar mijn mening om. Ik ben het met jullie eens. Doordat we steeds meer leden krijgen (wat overigens top is), krijgen we wel steeds vaker te maken met grote groepen. Het is belangrijk dat er tijdens de momenten voor vertrek duidelijkheid komt over o.a. de groepsverdeling en de niveau’s. Ik neem het mee a.s. dinsdag, tijdens de bijeenkomst over veiligheid. Want ik ben van mening (en ook als ik jouw verhaal lees Joke), dat dit daar ook mee te maken heeft.

    • #13235
      Peter
      Gast

      Jammer dat 3 Trapstellers niet met de Medium groep mee konden fietsen. Bij de rommelige start heb ik dat niet eens gezien, ik heb zelf even gesprint om aan te sluiten. Het ritje verliep verder ook rommelig, heb daar – als relatief nieuw lid – mogelijk zelf ook aan bijgedragen. Heeft volgens mij ook te maken met weggezakte of ongeschreven regels en verwachtingen met als gevolg teleurstelling, zie ook het tussentijds afhaken van in ieder geval één mede fietser. Er werd veel geremd en ook gemopperd, het ritje eindigde bij onvoldoende licht, effect op mij Is dat ik eerst even pas bij een volgend ritje.

    • #13238
      henk
      Gast

      Ik heb woensdagavond met light gefietst ( zoals altijd ) maar wij in light (12 personen ) hebben een hele mooie route gefietst , dankzij MATTHIEU en SANDER . Maar wat mij wel van het hart moet ( dat heb ik al in de groep medegedeeld ) is dat men spuugd en snotterd onder het fietsen en dat is voor de mensen die er achter rijden altijd erg fijn . Zo heb je gratis consumptie en snack . vr gr

    • #13242
      Anoniem
      Inactief

      As a (relatively) new member, who is now improving in fitness, I think I would be able to ride comfortably with the medium group. I choose at this time not to do so, for a few reasons. It seems each time I read messages here on the board, there are problems in the faster groups and sometimes accidents. The light group seems to me much more relaxed, we enjoy and take in the scenery and are never so rushed. Food for thought, or am I looking through rose tinted spectacles?

      The start last night (Wednesday at Kardinge) I have to agree was chaotic – I almost missed the group leaving. Better organisation is needed I think.

    • #13244
      Jaap Vis
      Gast

      Gisteravond was Tim druk doende met de lekke band. Heavy bleef rustig wachten, wat extra knap is omdat we weten dat Tim ons pijn kan doen. Maar goed, heavy bleef rustig wachten en is met henrieke Mariel en Herman vertrokken. Na 500 meter besloten ze de andere kant in te gaan, bang voor Tim natuurlijk. Waarna we knoerthard maar ook gezamelijk gereden hebben, met veel plezier langs een mooie route. Sociaal en afzien, zoals het hoort.

    • #13253
      Alie
      Gast

      Tja wat moet ik daar op zeggen. Je moet goed opletten wanneer je niveau vertrekt. Ik voor mezelf heb het makkelijk. Ik wil graag light fietsen, dat is voor mij heavy genoeg. Een beetje om me heen kijken, toeren en genieten van het landschap en het gezelschap. Wij hadden nog de intentie om Mariel mee te nemen, maar ze wilde graag met medium. Balen dat dit zo raar liep. Het is denk ik ook niet altijd duidelijk wie wat wil fietsen. En Trapstel wordt GROOT en we moeten misschien meteen bij de start al kleinere groepen formeren. Dus als er veel mediumrijders zijn, meteen bepalen wie bij elkaar in de groep gaan. Zo had een deel van de mediumgroep kunnen bepalen om samen met Henrieke, Mariël en Herman te fietsen. Henrieke, succes met overleggen en ik ben het HELEMAAL met jullie eens!
      Ik heb overigens lekker gefietst woensdag en erg genoten van de luchten en dieren en het landschap.
      Alie

    • #13254
      Bram
      Gast

      Het is ook allemaal zo moeilijk, he.

    • #13262
      Geert Jan
      Deelnemer

      Bram, het is niet moeilijk !
      Wat je moet doen.
      1 weten in wat voor Trein je gaat/wilt stappen.
      2 op tijd zijn
      3 handje geven aan de mensen die je niet kent, misschien doe je dat dan wel voor de zoveelste keer, wat kant skele juh, en dag zeggen tegen de mensen die je wel kent.
      knuffel mag ook, liever zelfs.
      4 op het volle Kardinge perron van meet af aan praten en praten en nog eens praten.
      praten is zeggen in welke groep je zelf gaat rijden, vragen wie er mee gaan in dat groepje en je bent er klaar voor.
      splitsen wel of niet wordt dan gelijk duidelijk.

      Wat je niet moet doen.
      1 het aan anderen over laten.

      En Bram heeft gelijk, het lijkt moeilijk, maar is het niet.
      Het Trapstel is van iedereen, en WRIJVEN GEEFT GLANS.
      Fietsen is vrijheid.

    • #13263
      Jan Willem
      Gast

      Als we nog meer praten vertrekken we nog later en zijn er nog meer meningen en groepen. Gewoon strakkere structuur aanbrengen waar iedereen op terug kan vallen zonder dat er over van alles en nog wat gediscussieerd wordt. En niet iedereen maar de rol geven om het te organsieren, gewoon namens de club een aantal trapstellers aanwijzen/ werven / opleiden die die extra verantwoordelijkheid nemen om alles in goede banen te leiden. De NTFU kan daar vast bij helpen.

      • #13266
        Frits
        Deelnemer

        Ik weet dat er een aantal mensen allergische reacties van krijgen maar dat lijkt mij, bij het groter worden van een vereniging/familie als de onze, de enige oplossing voor de chaos die nu iedere keer ontstaat bij het vertrek op onze vaste fietsdagen.

      • #13269
        Tiemen
        Gast

        Jaap, heeft afgesproken/beloofd/toegezegd op dinsdagavond een heavy route te plaatsen. Op die manier weten we waar we langs gaan. Afgelopen woensdag leverde de route af en toe wat problemen op.
        Er is al vaker gesproken over vaste routes e.d. ivm de veiligheid. Persoonlijk denk ik dat dat eerder te realiseren is dan “wegkapiteins” aan te wijzen.

        Impliciet behoord bij een lidmaatschap van een vereniging ook de verantwoordelijkheid dat je meewerkt aan de uitvoering van “de regels”. We hadden al gesteld dat we pas weggaan als iedereen bij een groep zit, we weten welk tempo er gefietst gaat worden, en dat we beloven de veiligheid in het oog te houden.
        Mij valt het op dat deze afspraken snel verwateren. Afgelopen zondag tijdens de 08:00 groep heb ik hierover mijn verontrusting geuit. Je kunt wel afspraken maken maar als jijzelf je niet geroepen voelt om anderen, of jezelf, daarop aan te spreken komt er nooit wat van.

        Wat GJ zegt:
        1. Zelf weten wat wil ik vanavond: light, medium, heavy (maak dat ook kenbaar aan anderen die met jou mee willen rijden)
        2. Stel je voor en kom op tijd!
        3. Werk actief mee aan het samenstellen van de groep(en), houd je niet afzijdig en meld het als je denkt dat er iets mis gaat.

        Ik voorspel echter dat deze kwestie volgend jaar weer op het menu staat.

    • #13264
      José
      Gast

      de toeterende race auto op de rijksweg was ik, de aso’s van Trapstel groeten niet eens…….. zo jammer, volgens mij was het light!! Puntje voor de vergadering, zwaaien als er getoeterd wordt.

      • #13274
        Michiel Huisman
        Deelnemer

        ik dacht al “wie is die toeterende Aso?” ik had het kunnen weten….. 😉

    • #13272

      Deze discussie wordt ongetwijfeld meegenomen in de bijeenkomst met de veiligheidstroepen volgende week dinsdag.
      Intussen: oude rotten, neemt uw verantwoordelijkheid. Jullie weten wat er nodig is om goed te vertrekken en hoe we sociaal, veilig en prettig moeten rijden. Fietsen is meerdan alleen de trappers rondtrappen, dat is ook een sociaal gebeuren. Heb oog voor het geheel.
      Regels, best. Structuur, jawel. Sturing, oké. Maar alles staat of valt bij oog hebben voor elkaar en bij communicatie. Zonder dat kun je regelen, structureren en sturen wat je wilt, dan leidt het nergens toe.
      Het Trapstel
      Mooie club
      Dat ben jij
      Dat zijn wij

    • #13275
      Bram
      Gast

      Ok Derek, I know enough. You may do more headwork next time.

      • #13278
        Tiemen
        Gast

        Wink, Wink, nudge, nudge, you know what i mean

    • #13281
      José
      Gast

      Ik heb ooit bijv. van Rob Roskam geleerd, wie op kop reed als iemand gelost wordt, die haalt hem/haar weer op… gebeurt 2 à 3x dan rijdt alles als een trein……..

      • #13283

        Ik weet niet wie Rob Roskam is, maar het is ongetwijfeld een wijs man.

    • #13286
      Jan willem
      Gast

      Ja oude rotten neemt uw verantwoordelijkheid!! Wij jonge goden kijken toe 😉

      • #13301

        Oud rot ben je niet vanwege je leeftijd, maar om je ervaring. Jij bent doorgaans iemand van wie ik zie dat hij zijn verantwoordelijkheid neemt, JW, en zijn steentje eraan bijdraagt dat er goed gereden wordt.

        • #13313
          Jan willem
          Gast

          Soms doe ik dat, maar ik vind dat iedereen die dat wil zich daarvoor kan melden. En dat die rol vanuit de club moet worden ingevuld en ondersteund en niet afhangt van individuen. het werkt twee kanten op. Ten eerste krijgen we juist meer afwisseling omdat dan ook andere leden de groepen begeleiden en en tweede ontlast het de oude rotten van altijd die rol op zich te moeten nemen.

          • #13314
            Ekko Smith
            Deelnemer

            Helemaal mee eens als een ieder een steentje bijdraagt, komen we een heel eind. Dat heeft niet alleen te maken met de groepsindeling en de start, maar ook met route( bepalen), tijdens de rit attenderen op gevaar, stand van zaken binnen de groep en mensen die deze taak op zich nemen tolereren in die taak. Nieuwe leden uitleggen wat onze manieren e.d. zijn. Het zijn allemaal steentjes die het trapstelhuis bouwen.
            Hebben we straks ook nog een kantine in het stadspark en een dependance op Kardinge

    • #13297
      Luuk
      Deelnemer

      Als we niet uit de discussie komen veilig rijden wel ik dit wel doen wegkapitein op een tank.:)

      http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/dmf20150814_01818827

      • #13322

        Bij de start van CSG – destijds nog een toerclub – werd gefietst met ‘wegkapiteins’. Er werd niet gestart zonder hun sein, zij corrigeerden als de groepen qua sterkte niet goed ingedeeld waren. Ze gaven de route aanwijzingen, starten de waaiers, controleerden de groep. Toen ze ermee stopten ontstond onduidelijkheid wie hun rol had overgenomen. Aanwijzingen genoeg, maar nu niet consistent en zonder overwicht met valpartijen als gevolg. Ik ben niet zo van de sterke leiders, maar een referendum levert geeft ook niet altijd de beste oplossing. Ben benieuwd welke voorstellen na dinsdag volgen.

    • #13339
      Henk
      Gast

      Het lijkt mij erg saai om telkens de zelfde route te moeten fietsen ook al worden het meedere vaste route’s ivm de windrichting . Vr gr

Weergave van 18 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar overzicht